O nas

fakty

Pro Tempus Paweł Myszka
studio digitalizacji i technik multimedialnych

Jesteśmy rozpoznawalną firmą na polskim rynku fotografii profesjonalnej i digitalizacji zbiorów dziedzictwa kultury.

  • Data założenia: 1 listopada 1989 r.
  • Doświadczenie: 30 lat
  • Ekipy wykonawcze: 10
  • Prowadzone prace: Polska, Ukraina, Białoruś

Nasze studio oprócz zleceń komercyjnych realizuje projekty digitalizacji zbiorów dziedzictwa kultury. Oba te działania znakomicie się uzupełniają. Posiadane przez nasz zespół doświadczenie zawodowe i zaplecze techniczne w obu przypadkach pozwalają na wykonywanie prac na najwyższym wymaganym poziomie. Dotyczy to zarówno zagadnień technicznych, jak i dyscypliny pracy.

Nasze oferta obejmuje wykonanie pełnej digitalizacji różnych obiektów. Standardem wykonawczym jest wykonywanie prac zgodnie z parametrami opisanymi w Katalogu Dobrych Praktyk Digitalizacji ogłoszonym przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zasadą działania jest kompleksowość realizacji. W ramach współpracy przy digitalizacji zbiorów w zależności od przedmiotu opracowań organizujemy zespoły specjalistów w swoich dziedzinach. Zapewniamy współpracę historyków sztuki, konserwatorów, specjalistów obróbki cyfrowej plików graficznych, programistów stron internetowych, projektantów grafiki 3D i projektantów CAD. W razie konieczności konstruujemy specjalny sprzęt do wykonania nietypowych zleceń.

Wyposażenie studio jest adekwatne do realizowanych zadań. Dysponujemy sprzętem i oprogramowaniem do digitalizacji w technologii Gigapanoram - osiągamy wymiary reprodukcji powyżej 45000 pixeli. Zapewniamy też możliwość dostępu do reprodukcji wykonanych w tej technologii poprzez specjalnie przygotowywane strony internetowe. Dysponujemy sprzętem i oprogramowaniem do wykonywania wycieczek wirtualnych po wnętrzach obiektów z możliwością interaktywnego sterowania.

Nasz sprzęt pozwala na uruchamianie stanowisk mobilnych, bądź wykonywania fotografii w trudno dostępnych miejscach (np. statywy o wysokości 10 m). Pracownia wyposażone jest w dwa profesjonalne drony fotografujące - DJI Phantom 4 Pro. Posiadamy certyfikat ULC - UAV VLOS pozwalający na wykonywanie prac przy pomocy dronów. Dzięki tej technologii możemy wykonywać mapy terenów, parków, jak również modele 3D obiektów, budynków w technice fotogrametrii.

w skrócie


30

lat studio fotografii komercyjnej

35

projektów digitalizacji

31

uruchomionych stron www

360000

unikalnych odwiedzających moje strony www rocznie

techniki pracy

Fotografia profesjonalna

Skanowanie 2D

Skanowanie 3D

Tworzenie stron www

Aplikacje interaktywne

Mobilne studio digitalizacji

Metadane

Modele wirtualne

Animacje 360 st

Gigapanoramy

Technika RTI

Backup danych

Co nas wyróżnia

Doświadczenie

Właściciel

Paweł Myszka

1989 - 2021

Fotograf z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem

  • współpraca z agencjami reklamowymi
  • współpraca z instytucjami kultury
  • elastyczność w budowniu zespołów specjalistów

Wykształcenie

Inżynier

1977 - 1984

Politechnika Warszawska

Certyfikat jakości

2020

english version

Image Science Associates, LLC (ISA)

Firma Pro Tempus Paweł Myszka uzyskała Certificate of Competence wydany przez Image Science Associates i firmę AC&C Sp. z o.o.

Proces digitalizacji zasobów dziedzictwa kultury wymaga stosowania rozwiązań technologicznych zapewniających najwyższą jakość odwzorowania. Stosowany przez nas system kontroli jakości odwzorowania - Golden Thread, opracowany przez Image Science Associates w roku 2006 stał się międzynarodowym wzorcem i akceptowanym na świecie standardem przy digitalizacji zasobów dziedzictwa kultury. Golden Thread System bazuje na indywidualnych wzornikach koloru i rozdzielczości FADGI, które każdorazowo służą do certyfikowania oświetlenia i skali odwzorowania reprodukowanego dzieła.

Od roku 2010 zalecenia systemu Golden Thread w oparciu o testy na wzornikach FADGI są podstawą kontroli procesów digitalizacji dzieł sztuki. Jest systemem powszechnie stosowanym w procesach digitalizacji dzieł sztuki zarówno w USA, jak i w Europie.

Paweł Myszka posiada nadany mu przez firmę Image Science Associates i firmę AC&C Certificate of Competence zgodności z wymaganiami FADGI (Federal Agencies Digital Guidelines Initiative), potwierdzający jego kompetencje w zakresie jakości odwzorowań, niezbędnych przy digitalizacji zasobów dziedzictwa kultury.

W Polsce Certificate of Competence firmy ISA posiadają i stosują jedynie cztery prywatne firmy.

Licencja

2017

Urząd Lotnictwa Cywilnego

Licencja operatora drona ULC - UAV VLOS od 2017r.

Doświadczenie zawodowe

Prowadzenie studia

1989 - obecnie

Warszawa, Polska

  • Prowadzenie studia fotografii reklamowej i komercyjnej
  • Realizacja sesji fotograficznych i filmowych
    • Wykonywanie sesji fotograficznych - specjalizacja sesje studyjne
  • Realizacja prac digitalizacji zbiorów
  • Zarządzanie zespołem specjalistów
  • Projektowanie zadań digitalizacji zbiorów dziedzictwa kultury
  • Projektowanie kampanii reklamowych
  • Obsługa techniczna studio fotograficznego
    • aparaty klasyczne i cyfrowe - Nikon, Hasselblad, Phase One, Sinar
    • sprzęt oświetleniowy - 20 punktowe studio flashowe - Bowens, Elinchrom
    • sprzęt studyjny
  • Skanowanie 3D metodą fotogrametryczną, generowanie plików 3D
  • Skanowanie fotograficzne z wykorzystaniem urządzeń własnej konstrukcji do technologii RTI, animacji 360 st, skanowania diapozytywów i negatywów archiwalnych, itp.
  • Implementacja metadanych
  • Wykonywanie i uruchamianie stron internetowych w technologii html, php
  • Wycieczki wirtualne
  • Animacje 360 st
  • Techniki Gigapixelowe
  • Obróbka cyfrowa plików - stacje graficzne Apple

Znajomość programów

stacje graficzne Apple

  • Adobe Creativ Cloud
    • Photoshop
    • Camera Raw
    • Acrobat
    • Bridge
    • After Effects
    • Illustrator
    • Dreamweaver
  • Capture One
  • Panotour
  • AutoPano Giga
  • Blender
  • Autodesk 3DMax
  • Agisoft Metashape
  • Pakiety Office w wersjach Mac i Microsoft

jak pracujemy

OPRACOWANIE ŚCIEŻKI DIGITALIZACJI

Każde zadanie jest inne.
Do każdego zadania podchodzimy indywidualnie i w pierwszej kolejności wypracowujemy wraz ze zleceniodawcą szczegółowy plan działania.


PRZYGOTOWANIE EKIPY REALIZACYJNEJ

Organizujemy ekipy wykonawcze, ponosząc odpowiedzialność za całość procesu digitalizacji zbiorów.
Skład ekipy jest dostosowany do potrzeb projektu

DIGITALIZACJA

Prace możemy wykonywać w naszym studio, ale jesteśmy gotowi zorganizować studio mobilne. Większość wykonanych prac powstała poza studiem.

MULTIMEDIA

W celu udostępnienia zdigitalizowanych zbiorów wykonujemy aplikacje multimedialne i uruchamiamy strony internetowe.

SPECJALISTYCZNE WYPOSAŻENIE

Dysponujemy specjalistycznym sprzętem do digitalizacji, oprócz wyposażenia rejetracyjnego - profesjonalny dron, stolik obrotowy (o udźwigu ponad 200 kg), stanowisko do skanowania diapozytywów i negatywów.

JAKOŚĆ

Wszystkie prace wykonywane zgodnie ze standardami wykonawczymi dla procesu digitalizacji. Jakość naszych prac potwierdzona jest certyfikatem ISA

nasze prace

nazwa opis technologii
Digitalizacja kolekcji kart pocztowych (60 szt) z okresu XIX - XX w w technologii skanowania 2D. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Kolekcja jest prezentowana w formie etiudy filmowej wyświetlanej na dwóch ekranach z podziałem obrazu. Zadanie obejmowało również przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja dokumentów, fotografii, malarstwa i grafik (1800 szt) z okresu XIX w - XX w. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Technologia skanowania 2D na potrzeby programów multimedialnych. Zadanie obejmowało również przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików oraz wykonanie aplikacji prezentacyjnej.
Wykonanie etiudy filmowej z wykorzystanie renderingu modelu 3D zamku wawelskiego wraz z opracowaniem autorskiej ścieżki dźwiękowej. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Wykorzystane technologie - rendering 3D modelu zamku, wirtualna wycieczka z wykorzystaniem AR (augmented reality), montaż liniowy etiudy.
Wykonanie prezentacji multimedialnych modelu Wawelu polegającej na podświetleniu poszczególnych obiektów kompleksu zamkowego i integracji podświetleń z ich opisem. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Wykonanie oprogramowania sterownika i instalacji podświetlającej.
Digitalizacja Głów Wawelskich X. Dunikowskiego (14 szt) w technologii animacji 360 st. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Zadanie obejmowało również wykonanie aplikacji uruchamiającej animacje na potrzeby interaktywnego stanowiska multimedialnego (ekran dotykowy) oraz przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja stropów i fryzów na ścianach pomieszczeń Zamku na Wawelu w technologii skanowania 3D. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Zadaniem było wygenerowanie ortorzutów poszczególnych plafonów i całości sufitów.
Digitalizacja cegiełek wawelskich (800 szt) w zbiorach muzealnych i wmurowanych w mur okalający wzgórze w technologii skanowania 2D. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Zadanie obejmowało również przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików. Zadanie obejmowało również wykonanie i uruchomienie bazy danych cegiełek w formie interaktywnej aplikacji z wykorzystaniem ekranu dotykowego.
Digitalizacja rysunków i planów T. Prylińskiego (70 szt) z okresu XIX w. w technologii gigapanoram. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Zadanie obejmowało również wykonanie interaktywnej aplikacji uruchamiającej przeglądanie poszczególnych reprodukcji w bardzo wysokiej rozdzielczości na potrzeby stanowiska multimedialnego (ekrany dotykowe) oraz przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja rysunków i planów A. Szyszko - Bohusza (120 szt) z okresu XIX w. w technologii gigapanoram. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Zadanie obejmowało również wykonanie interaktywnej aplikacji aplikacji uruchamiającej przeglądanie poszczególnych reprodukcji w bardzo wysokiej rozdzielczości na potrzeby stanowiska multimedialnego (ekran dotykowy) oraz przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Wykonanie wirtualnej wycieczki po uruchomionej wystawie wraz z wygenerowaniem filmu informacyjnego do wykorzystania na różnych polach eksploatacji - internet, kioski informacyjne, itp. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Produkcja filmu obejmowała wykonanie zdjęć, montaż, udźwiękowienie (muzyka skomponowana na potrzeby filmu), lektora.
Wykonanie etiudy filmowej pn Wawel z lotu ptaka na podstawie dostarczonego scenariusza z wykorzystaniem drona filmującego. Praca wykonana w ramach realizacji wystawy Wawel Odzyskany dla Zamku Królewskiego na Wawelu. Produkcja filmu obejmowała wykonanie zdjęć, montaż, udźwiękowienie (muzyka skomponowana na potrzeby filmu), lektora.
Digitalizacja części zbiorów Zamku w Łańcucie, obecnie znajdującą się w zbiorach Lwowskiej Galerii Sztuki Digitalizacja 2D, RTI - Reflectance Transformation Imaging, Gigapanoramy
Digitalizacja cerkwi w Posadzie Rybotyckiej z XII w. Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz, fresków, napisów, wykonanie rzutów ścian i stropów. Zadanie obejmowało również wykonanie samodzielnej witryny internetowej cerkwi. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja cerkwi w Szczawnem z XIX w Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz, fresków, ikon, elementów wyposażenia ruchomego, wykonanie rzutów ścian i stropów. Zadanie obejmowało również wykonanie samodzielnej witryny internetowej cerkwi. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja cerkwi p.w. Archanioła Michała w Turzańsku. Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz, fresków, ikon, elementów wyposażenia ruchomego, wykonanie rzutów ścian i stropów. Zadanie obejmowało również wykonanie samodzielnej witryny internetowej cerkwi. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja cerkwi pod wezwaniem Pokrow Bogurodzicy w Hańczowej Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz, fresków, ikon, elementów wyposażenia ruchomego, wykonanie rzutów ścian i stropów. Zadanie obejmowało również wykonanie samodzielnych witryn internetowych obu cerkwi. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja cerkwi pod wezwaniem Archanioła Michała w Pielgrzymce Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz, fresków, ikon, elementów wyposażenia ruchomego, wykonanie rzutów ścian i stropów. Zadanie obejmowało również wykonanie samodzielnych witryn internetowych obu cerkwi. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja cerkwi p.w. św. Prepodobnej Paraskewy Tyrnowskiej w Nowicy Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz, fresków, ikon, elementów wyposażenia ruchomego, wykonanie rzutów ścian i stropów w technologii 2D oraz wnętrz w technologii animacji 360 st. Zadanie obejmowało dodatkowo wykonanie samodzielnych witryn internetowych obu cerkwi. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja cerkwi pod wezwaniem Św. Paraskewy w Uściu Gorlickim Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz, fresków, ikon, elementów wyposażenia ruchomego, wykonanie rzutów ścian i stropów w technologii 2D oraz wnętrz w technologii animacji 360 st. Zadanie obejmowało dodatkowo wykonanie samodzielnych witryn internetowych obu cerkwi. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja cerkwi Borysa i Gleba na Kołoży w Grodnie z XII w. Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz, fresków, napisów, wykonanie rzutów ścian i stropów w technologii 2D, wnętrz w technologii animacji 360 st. oraz budynku z zewnątrz i elementów w technologii skanowania 3D. Zadanie obejmowało dodatkowo wykonanie samodzielnej witryny internetowej cerkwi. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja Zamku w Podhorcach na Ukrainie z XVII w. Zadanie polegało na digitalizacji wnętrz w technologii animacji 360 st oraz dodatkowo skanowanie 3D całego obiektu z zewnątrz. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików. Zadanie obejmowało również wykonanie samodzielnej witryny internetowej projektu.
Digitalizacja zasobów archiwalnych parafii w Torkach (6000 stron z okresu XVIII - XX w) w technologii skanowania 2D. Zadanie obejmowało wykonanie bazy danych obu zasobów i uruchomienia strony internetowej projektu. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja zasobów archiwum R. Biskupskiego (6000 stron z XX w) w technologii skanowania 2D. Zadanie obejmowało wykonanie bazy danych obu zasobów i uruchomienia strony internetowej projektu. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja kolekcji naczyń kuchennych i łazienkowych ze zbiorów Muzeum Zamek w Łańcucie obejmującej 450 szt z okresu XVIII - XX w. w technologii animacji 360st. Zadanie obejmowało również wykonanie aplikacji uruchamiającej animacje na potrzeby witryny internetowej Muzeum oraz w formie samodzielnej aplikacji - do prezentacji kolekcji w trakcie wykładów czy odczytów. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja elementów karety z XVIII w ze zbiorów Zamku w Łańcucie, obecnie znajdującą się w zbiorach Lwowskiej Galerii Sztuki. Technologia wykonawcza to skanowanie 3D i generacja prezentacyjnych plików w formie plików *.avi.
Digitalizacja Teatru Zamkowego w Łańcucie z początków XIX w obejmującą wnętrza, dokumentację, elementy wyposażenia i kompletne scenografie (9 kompletów) w technologii mieszanej 2D i 360 st. Zadanie obejmowało również wykonanie aplikacji uruchamiającej animacje na potrzeby witryny internetowej Muzeum oraz w formie samodzielnej aplikacji - do prezentacji kolekcji w trakcie wykładów czy odczytów. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich obiektów.
Digitalizacja wnętrz Działu Sztuki Cerkiewnej Muzeum Zamek w Łańcucie w technologii mieszanej 2D i panoram 360 st. Zadanie obejmowało również wykonanie aplikacji uruchamiającej animacje na potrzeby witryny internetowej Muzeum oraz w formie samodzielnej aplikacji - do prezentacji wnętrz Działu Sztuki Cerkiewnej w trakcie wykładów czy odczytów.
Digitalizacja kolekcji grafik Artura Grottgera (40 szt z XIX w) ze zbiorów Lwowskiej Galerii Sztuki. Technologia wykonawcza - skanowanie 2D wraz z przygotowaniem kolekcji do prezentacji w internecie. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja archiwaliów z Głównego Archiwum Historycznego w Kijowie (3000 stron dokumentów z okresu XIV - XVIII w) Technologia wykonawcza - skanowanie 2D wraz z przygotowaniem kolekcji do prezentacji w internecie. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja starodruków ze zbiorów Muzeum Książki i Drukarstwa w Kijowie (łącznie 3000 stron z okresu XV - XVII w). Technologia wykonawcza - skanowanie 2D wraz z przygotowaniem kolekcji do prezentacji w internecie. Zadanie obejmowało przygotowanie i implementację metadanych do wszystkich plików.
Digitalizacja kaplicy w Klebarku Wielkim. Technologia wykonawcza - skanowanie wnętrz metodą fotogrametryczną. Wykonanie wycieczki wirtualnej po wnętrzu kaplicy, modelowanie 3D elementów wyposażenia.
Digitalizacja kolekcji strojów i dodatków modowych z okresu 1900 - 1930 na potrzeby książki Technologia wykonawcza - skanowanie 2D

Portfolio

Wybrane prace digitalizacyjne

  • Wszystkie projekty
  • Muzealia
  • Architektura
  • Archiwalia
  • Biblioteki
  • Aplikacje

Wawel Odzyskany

Aplikacje, Muzealia, Archiwalia



Zamek w Podhorcach

Architektura



Polski Słownik Biograficzny Konserwatorów Zabytków

Aplikacje



Nowa wersja strony SKZ

Aplikacje



Cerkiew św Borysa i Gleba w Grodnie

Architektura



Posada Rybotycka

Architektura



Archiwum Historyczne Ukrainy

Archiwalia



Digitalizacja cerkwi w Nowicy

Architektura



Muzeum Książki Kijów

zbiory biblioteczne



Kolekcja szkiców A. Grottgera

Muzealia



Digitalizacja cerkwi w Hańczowej

Architektura



Digitalizacja cerkwi w Pielgrzymce

Architektura



Digitalizacja cerkwi w Turzańsku

Architektura



Teatr zamkowy w Łańcucie

Architektura



Digitalizacja cerkwi w Uściu Gorlickim

Architektura



Archiwum Parafii p. w. Zaśnięcia Bogurodzicy w Torkach

Archiwalia



Archiwum Romualda Biskupskiego

Archiwalia



Kontakt

Paweł Myszka - właściciel

Tel

+48 601 350 170

Maciej Widzowski - specjalista d/s digitalizacji

Tel

+48 602 552 652

Designed by BootstrapMade | Updated by Pro Tempus